Hoe werf je een gastspreker

Spreker duurzaamheid

Een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van een gastspreker is om mensen te werven om samen met hem het evenement bij te wonen en zijn productlijn te verkopen.Promote Your Skillforce

Het is uw taak een manier te vinden om het vereiste aantal mensen te werven, en hen ervan te overtuigen dat u de juiste persoon bent om die dienst te verlenen. Onthoud dat u de oplossing aanbiedt, niet het probleem. U moet een manier vinden om de geesten van uw toehoorders te openen. Je kunt dat niet doen door een klager te zijn en Mary Kate doet dat als ze klaagt over haar man die haar verlaat “als een rood stiefkind.”

Verwachtingen overtreffen

Probeer de verwachtingen te overtreffen. Zodra een spreker zijn werk gedaan heeft, wordt hij verondersteld het initiatief te nemen en manieren te vinden om een stap verder te gaan. Laat uw spreker nooit middelmatig zijn. Laat hem het initiatief nemen en de kneepjes van het vak leren. U zult versteld staan van wat u zult bereiken.

Boor niet door problemen heen

Het evenement is geadverteerd voor een week. Je pakt de telefoon en belt de organisator en komt erachter dat het evenement pas over drie dagen is. Dat is geweldig! Je krijgt tenminste in het begin alle informatie. Wees nu geen piepklein poortje. Er is geen reden om ophef te maken alleen omdat het evenement een week in de publiciteit staat. Woonevenementen kondigen zich niet per week aan. Organisatoren gebruiken niet zoveel weken aan een stuk. Tegen de tijd dat ze weten dat het om een residentieel evenement gaat, hebben ze al een aantal andere evenementen gekregen om bij te wonen.

Kom niet te laat.

Een late aankomst is onbeleefd en zal veel uitleg vergen. Als u niet op de aangekondigde starttijd aanwezig kunt zijn, verkoopt u gegarandeerd geen evenementruimte. Waarom te laat komen? Is er een reden waarom je te laat zou komen? Je moet gekleed zijn voor succes, de locatie kennen en zeker vervoer ter beschikking hebben.

De deuren van het banket sluiten vaak om 17.00 uur. Houd er rekening mee dat u ten minste vijf minuten eerder in uw auto moet zijn. Als u eenmaal bij uw hotel bent, check dan in; u zult op uw best willen zijn als het evenement wordt opgediend. Als u te laat bent zult u de menigte opzij trekken en extra hulp nodig hebben om aangekleed en gezeten te worden.Wat nooit gebeurt is dat het evenement al serveert voordat u aankomt. Hoe krijg je de eerste check in de deur? Je hebt twee mogelijkheden: bel 611 of stuur een e-mail naar de receptioniste en de administratief medewerkster. Zelfs als ze allemaal bezet zijn kun je een e-mail sturen die een half uur voor aanvang van je evenement binnenkomt. Voordat u op hun uitnodiging ingaat, moet u de beleefdheidswens Waarom verschijnt uw naam met vertraging op de borden? Ook hier hebt u twee mogelijkheden: u kunt contact opnemen met 611 of een e-mail sturen naar de receptioniste en de administratief medewerkster. Zelfs als deze beide opties niet bestaan, kunt u altijd de receptie van het hotel bellen en vragen naar de naamsvermelding. Laat hen weten dat je een vriend in het hotel hebt die receptionist is en zij zullen je doorverbinden met de balie. Vraag hen om een verzoek in te dienen om u door te verbinden met de receptie voor het evenement.

Vraag de receptioniste om u door te verbinden met de receptionist die u onderbroken heeft, om er zeker van te zijn dat uw naam en geloofsbrieven juist zijn. Het is heel belangrijk dat je dit goed doet. Waarom is dat belangrijk? Simpelweg omdat de receptionist degene is die uw naamplaatje bij de deur zal ophalen. Een naamplaatje identificeert u aan uw serveerder als u weggaat en ook aan de receptionist. Zonder het naamplaatje zal uw gast er onbewust voor zorgen dat u die boodschap krijgt. Dit betekent dat u ten minste 10 minuten voor de aangegeven begintijd binnen moet zijn, anders wordt uw naam automatisch op een wachtlijst geplaatst. Wanneer het uw beurt is om met de receptionist te spreken, leg dan uit dat u dat verzoek om met de baliemedewerker te spreken hebt ingediend en dat u dat naamplaatje hebt omgedaan. Als het niet in hun belang is om op u te wachten, zal er iemand anders zijn die dat wel doet. Vertel de receptioniste waarom ze uw naam moeten behandelen en waarom ze uw naam op de wachtlijst moeten laten staan.

Zorg ervoor dat je de namen krijgt van wie de gastheer speelt en wie de ceremoniemeester is. Bewaar die namen voor later en e-mail hen je cv een dag of twee op voorhand. Niets is vervelender dan sprakeloos achterblijven met een bedankkaartje na het gesprek. Geloof me, je zult het krijgen. Ze willen voelen dat je om ze geeft en dat je de kans om voor hun programma in aanmerking te komen waardeert.

Als je de kans krijgt om de programmadirecteur te ontmoeten, aarzel dan niet om hem te vragen wat hij in een spreker zoekt. Zonder een officiƫle beschrijving is het erg moeilijk om hen ervan te overtuigen dat jij de beste kandidaat bent.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *