De voordelen van het gebruik van een elektrische

Aansteker

Wanneer een stuk touw wordt uitgehold, om rond een stuk hout of metaal te worden gewonden, is de haak de enige plaats waar normaal gesproken een aansteker wordt gesneden. Het metaal of hout wordt verhit tot de verbrandingstemperatuur het gesmolten punt bereikt.

Een lastoorts is een apparaat dat langzaam wordt gesloten en een stroom gesmolten metaal over de lengte van een staaf duwt. Dit betekent dat de toorts heter is dan de lastoorts zelf. Wanneer de toorts wordt verhit, verandert hij in feite in een mondstuk en wordt een stroom gesmolten metaal naar beneden in de verbinding geduwd.

Wanneer een voorwerp wordt gelast, kan het ruwe gelaste metaal worden gezien, maar wanneer het voorwerp wordt gesneden, wordt de hitte in plaats daarvan toegepast op de basis van het ruwe metaal. Het punt waar het metaal op het andere voorwerp wordt aangebracht, wordt het snijpunt genoemd. Bij elke brandtemperatuur moet de temperatuur van het ruwe metaal lager zijn dan een bepaald punt, wil de machine verder kunnen lassen.

Een elektrische lasdraad bestaat over het algemeen uit grafiet of een metaalsoort met een zeer fijne korrel, zodat het mogelijk is de las met een toorts te snijden, maar geen grote druk op het metaal uit te oefenen. Deze methode heeft vele voordelen over een oxybrandstofbrander, één die is dat met het minder onder druk gezette metaal, de toorts sommige lassen van de bodemknobbel aan de verbinding kan forceren.

Een autogeen-brandstofbrander is eigenlijk een nieuwere methode van lassen. Het nadeel ervan is dat er niet veel ruimte is voor fouten, aangezien er veel druk op de apparatuur zelf wordt uitgeoefend en de lassen onopgemerkt kunnen blijven.

De toorts is vaak uitgerust met een pomp om gas onder druk naar de lasplaats te mengen. Het benodigde gas zit nog steeds in cilinders, maar in plaats van te worden geïnjecteerd, wordt het door de slang van de toorts door het mondstuk geperst om te voldoen aan een vooraf bepaald uitlooppatroon. Dit uitlooppatroon is bekend als een spoel en het is zeer extesief, wat leidt tot een mooie doorlopende las.

Bij de propaantoorts wordt in het mondstuk van de toorts een zuigerverlengstuk aangebracht. Dit zuigerverlengstuk heeft de vorm van een cilinder met aan het uiteinde een klep. Een ventilator blaast gassen door dit gedeelte van het mondstuk terwijl het de koele slak eronder smelt.

Het andere deel van de toorts is de zuurstoftank die gebruik maakt van de kracht van de verbranding om zuurstof toe te voeren aan het lasmetaal. Indien het entmetaal van voldoende dikte is, zal de toegevoerde zuurstof een groot effect hebben op de las.

Wanneer het oxygas verkeerd wordt verbrand, in plaats van zuurstof naar het laspaneel toe te voeren, zal het tegen het oppervlak worden gedrukt waardoor een schone las wordt verhinderd. Dit kan een probleem zijn bij koolstofstaal, maar ook wanneer het materiaal roestvast staal moet zijn.

Daarom wordt er een elektrode bij de machine geleverd, zodat de elektrode bij het smelten van de toorts steeds naar de las wordt gebracht, waardoor een brandwond wordt voorkomen. Tegelijkertijd wordt een niet-reactieve elektrode meegeleverd, zodat er geen problemen kunnen ontstaan tijdens de vlamboog.

Dit is de reden waarom de propaantoorts bij veel lassers de voorkeur geniet. De vlamboogpads zijn gemaakt van 65-8 en koper, dus wordt hij meestal gebruikt voor een koolstofstaal dat gelast moet worden. Dit betekent wel dat de propaantoorts gebruikt kan worden op de meeste staalsoorten die er zijn. Natuurlijk, als je in een snuifje en een roestvrij staal, aluminium, of aluminium dat sterker is dan de anderen, kun je tegenkomen een aantal problemen die misschien niet zo goed gemaakt.

Zoals u kunt zien, kan de toorts zelf worden gezien als een gereedschap waarmee alles kan worden gedaan, zonder dat er een motor, hitte en een loodspiraal nodig zijn. De originele toorts die voor deze methode werd gebruikt, was eigenlijk een toorts die in de lucht krabbelt. Toen de aansteker voor het eerst werd uitgevonden, dachten de mensen dat het een teken van de regering was, maar het was eigenlijk een teken van een bedrijf dat een behoefte vond en snel met een manier kwam om die te vervullen.

Natuurlijk moest je, zelfs met een werkende propaantoorts, om een professionele lasser te worden, 100 manieren onder de knie krijgen om de toorts af te stellen, soms totdat je een nieuwe aansteker kreeg, vergelijkbaar met wat je zou zien voor een gasgrill. Dit was de gemakkelijke manier om een machine lange tijd te gebruiken in plaats van hem voortdurend te onderhouden om in topconditie te blijven.

Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *